Untitled Document

مكتوب دهم

الحمد الله وسلام علی عباده الذین اصطفی نقد سعادت دارین وابسته بمتابعت سید كونین است علیه آله الصلوة والسلام اگر نجات از نار است مربوط بمتابعت سید ابرار است و اگر دخول بدار القرار ست هم منوط باتباع قدوة الاخیار ست و اگر رضای پروردگار است نیز مشروط به پس روی سید مختار است توبه و زهد و توكل و تبتل بی تبعیت او نامقبول است و اذكار و افكار و اشواق و اذواق بی توسل وی غیر مأمول انبیا بقدحی از سر چشمه آب حیات او سیراب و متمتع و اولیا بجرعه ای از بحر بی پایان او قانع و منتفع ملک طفیلی اوست و فلک حویلی او رشته وجود باو مسلوک ست و سلسله ایجاد بوی مربوط و ظهور ربوبیت باو منوط كائنات جملگی در قفای ویند و مكوّن كائنات تعالی طالب رضای او كما ورد (انا اطلب رضاک یا محمد)

 بیت: نماند بعصیان كسی در گرو   **  كه دارد چنین سیدی پیش رو

شعر: ان الرّسول لنور یستضاء به  **  مهنّد من سیوف الله مسلول

صلوات الله وتسلیماته وتحیاته سبحانه علیه وعلی آله وصحبه كلما ذكره الذاكرون وكلما غفل عن ذكره الغافلون صلوة تكون لك رضاء ولحقه اداء پس بر جوانان سعادتمند و طالبان هوشمند لازم است كه ظاهراً و باطناً در اتباع او كوشند و هر چه منافی این دولت بود چشم سر و سر ازان پوشند و بیقین یقین بدانند كه اگر شخصی هزاران هزار فضائل و خوارق داشته باشد و در متابعت مداهن بود صحبت و محبت او سم قاتل است و شخصی كه هیچ ازین خوارق و فضائل ندارد و در اتباع قدم راسخ دارد صحبت و محبت او تریاق نافع

بیت: محال ست سعدی كه راه صفا ** توان رفت جز در پی مصطفا

علیه وعلی آله الصلوات و التسلیمات و البركات العلی